ever lasting love ^_

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

my engagement anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

i am a personal wellness coach, how can i help you?

Name:
Email Address:
Handphone Number
Occupation
where do you live? kl, Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Pahang, Terengganu, Kelantan
Sabah, Serawak, Labuan
Have you register as a member of Herbalife in the past 2 years? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose Weight
Gain Weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Extra Information that can help me to guide you

This form powered by Freedback

Follow blog cikina

Tuesday, March 5, 2013

Pemakanan seimbang menurut Rasulullah VS Nutrisi Herbalife

Bismillah..
Assalamualaikum..
sebulan x update blog! byk je nk share info, story, mgkin masa xdpt di manage dgn betul lagi.. so, ina, pls manage your time utk berblog jgk.. sbb this is my DMO! atleast nk commit utk update 3 kali smggu.. insyaAllah..
so, berbalik kepada topic. baru2 ni cikina ke kelab nutrifit di jalan pejabat, kuala terengganu, (kelan abg anuar), ade perkongsian dari imam hospital Kuala Lumpur, Ustaz Iskandar Bin Ahmad.. subhanallah, mmg sgt2 best, sgt2 bermanfaat ilmu perkongsian dr beliau ttg pemakannan menurut islam.
macam mana seorg ustaz yang belajar cuma ilmu2 agama, dpt berkongsi dgn kami ttg ilmu pemakanan, tentang badan manusia, macam belajar biologi pon ade jgk..sape snarnya ustaz iskandar ni? bekas doktor ke?
terima kasih ust.iskandar.. dpt ilmu yang sgt bermanfaat.


full house kelab abg anuar.. alhamdulillah ramai yang nak sihat..

sebenarnya, ustaz iskandar berasal dari acheh.. bukan seorg doktor pn, beliau start concern dgn pemakanan selepas beliau sendiri dapat penyakit Atritis atau dgn bahasa mudah, lebih atau pengumpulan asid urik di sendi yang mengakibatkan tangan beliau bengkak2.. isteri beliau jg mengalami gastrik yang teruk sehingga perlu pembedahan segera..(yang menariknya cerita isteri beliau, perlu dibedah segera di hospital tp beliau dan isteri melarikan diri dr hospital sbb xde ckup duit utk pembedahan)

ust. iskandar byk mengikut pakar pemakanan utk belajar ttg badan manusia, dan pemakanan yang sihat. nak taip kat sini mmg panjang sgt cerita beliau, so, cikina kongsikan yang penting utk kita tahu ttg pemakanan je yer.. nak mudah lagi cikina just share je ape yg hubby dah share kat facebook dia. antara perkongsian ustaz iskandar:

1. Air Zam-Zam ber pH Alkali sedangkan air RO ber pH acidic..
(Badan kita acidic based.(jus rembesan dari pankreas) Haruskah kita meminum air RO?)


2. Kalau di dalam sistem penapisan ada tambahan mineral tidak semula jadi kita masih ada pilihan sistem water filter yang menyahkan klorin serta bahan-bahan yang tak perlu tetapi masih mengekalkan mineral yang sedia ada dalam air hasil dari ciptaan Allah swt.


3. Mungkin pandangan anda benar batukarang terbentuk dari bahan mineral yang berlebihan tetapi boleh mengelirukan orang yang tidak berpengetahuan tentang air sebab air zam-zam itu terlalu banyak kandungan mineralnya. Dan mineral yang telah Allah jadikan dalam air adalah suatu makanan yang sememangnya diperlukan oleh tubuh badan kita. Jadi kenapa kita harus membuangnya?


4. Oleh itu pada pandangan saya yang bodoh ini, mungkin batu karang itu terbentuk dari hasil tabiat pemakanan kita yang buruk dan tak seimbang seperti mengkonsumsi acidic food dan meminum acidic water secara berlebihan..


5. Rasulullah saw adalah orang yang pertama yang menjaga tabiat pemakanan seimbang.. dan menu pemakanan Rasulullah saw adalah lebih kepada alkaline food (more alkalinity) seperti : air zam-zam, kurma, buah zaitun, minyak zaitun, habbatussauda’, buah tin, madu, freshmilk, anggur, delima, labu, kismis (raisin), oat, barli, tembikai dan ada lagi..semuanya bersifat alkali.. Sedangkan acidic food kalau tak silap saya hanya tiga sahaja yaitu : Daging, Cuka, dan ikan (tapi rasulullah saw jarang memakan ikan).


6. Berdasarkan menu pemakanan Rasulullah saw, makanan dan minuman Rasulullah saw adalah sangat banyak kandungan mineralnya tetapi lebih kepada bersifat alkali yang boleh meneutralizedkan acid yang berlebihan dari dalam badan kita… Maknanya disini jelas bahawa batu karang itu timbul bukan dikarenakan oleh mineral yang anda maksudkan akan tetapi sepakat jumhur pakar kesihatan sedunia bahawa penyakit yang timbul pada tubuh badan kita baik batukarang, kanser, athritis, gout, dan lain lainnya hampir 100% disebabkan oleh kita telah mengkonsumsi makanan dan minuman yang more acidity secara berlebihan.


7. Oleh itu pemecahan masalah kesihatan dengan jalan mengkonsumsi air RO adalah satu jalan yang keliru kerana masih ada jalan yang lebih baik daripada jalan memilih RO. The RO is the cleanest but not the healthies(toyyiban).
fikir-fikirkanlah…



so, ape plak kaitan dgn HERBALIFE?
herbalife adalah nutrisi seimbang.. makanan mudah dan canggih utk masyarakat yang sibuk nk pk nk masak semua jenis sayuran yang dah ckup nutrisi.. 
ustaz iskandar juga consume herbalife di kelab nutrisi.. seorg ustz yang berilmu pngetahuan agama dan pemakanan xkan pilih hebalife jika nutrisi ini xhalal dan xbaik utk badan beliau.. 
ada jugak yg bgtau beliau sakit tu Allah yang bagi, so, kena redha la, bukan sbb nasi lemak pon. yerp. betl Allah bagi kita sakit. tapi mesti ada sebab dan akibat. Allah suruh kita makan makan yang halal dan baik (halal tayibba), makan bersederhana, kalau kita ikut apa Allah suruh, Allah akan bagi kita sihat. kalau kita makan pn xsihat, berminyak, beracun, berlebihan, Allah bg akibatnya..
hubby cikina ade share jgk perkongsian ust iskandar ttg halalan tayiban:
 beliau juga memberi penjelasan tentang maksud halalan toyyiban dengan jelas iaitu dua perkataan yang datang sekali iaitu lazim wal malzum.tak boleh ada lazim sahaja tanpa malzum mahupun malzum sahaja tanpa lazim(balaghah arab)..nak yang halal mestilah baik,dan nak yang baik mestilah halal.xboleh pilih salah satu.fenomena hari ni ramai dikalangan ummat hanya lebih mementingkan sebelah sahaja iaitu halal dan tidak mengendahkan tentang toyyiban.ni kerana masih ramai yang keliru,tak tahu tentang apa itu makanan toyyiban sebenarnya...
sbg contoh, nasi lemak memang halal, tapi adakah ianya baik? fikirkanlah..
banyak perkongsian beliau yang disamakan dgn presentation yang cikina explain kat masyarkat time sebarkan misi nutrisi.. antaranya, ust. iskandar tekankan kita perlukan 114 nutrien utk badan kita dan kita perlu makan ape yang sel kita perlu.. ayat ni cikina rase ramai dah coach herbalife pakai utk sebarkan misi nutrisi. sbb kami tahu herbalife adalah selular nutrition! mkanan utk sel kita perlu. beliau explain lagi kenapa kita perlu makan ape yg sel kita pelu? sbb kebanyakan nutrien utk sel xdpt dihasilkan oleh badan kita dan ianya dikumuh n dihurai SETIAP HARI. see! nmpak x kenapa kena minum herbalife consistently setiap hari? sbb badan kita perlukannya setiap hari!

need cellular nutrition (makanan utk sel anda)? ask me how. 0139178176

No comments: